Samenvattingen(1)

A Ciambra speelt zich af in de Zuid-Italiaanse regio Calabrië. Daar woont de familie Amato, vier generaties op elkaar gepakt in een gammel huis. Kleine criminaliteit zoals inbraken en autodiefstal zorgen voor brood op de plank. Daarbij is het voortdurend uitkijken de plaatselijke maffia niet voor de voeten te lopen. Als de vader en oudste zoon worden gearresteerd, voelt de 14-jarige Pio zich de man in huis. Hij wil graag tonen dat hij al voor vol kan worden aangezien en gaat op eigen houtje het dievenpad op. De enige bij wie hij terecht kan voor hulp is de sympathieke Ayiva en die voor Pio een soort tweede vader is geworden. Pio zal echter ondervinden dat een echte man worden ook inhoudt, dat hij keuzes moet maken en dat de familie daarbij het sterkste aan hem trekt. (Amstelfilm)

(meer)

Video's (3)

Trailer 1

Recensie (2)

POMO 

alle recensies van de gebruiker

Engels Set in the Roma community in Calabria, A Ciambra is less attractive for the viewer, but still an equally valuable variant of City of God. There is no shooting and the overall impression is modest, but a teenage boy’s confusion and his inner struggle o to be accepted by society can be felt almost physically thanks to quality direction, lifelike environment and diligent non-actors. The beginning of the end credits with their names is the highlight of the film. [Karlovy Vary IFF] ()

Matty 

alle recensies van de gebruiker

Engels A Ciambra, one of the most compelling Italian films of recent years, takes place in the Romani community in Calabria and obverses the adolescence of young Pio, who appeared in two of the director’s previous films (one of which was a short version of A Ciambra). Carpignano wrote the screenplay on the basis of interviews with the lead actor and other, non-professional actors, whose world he depicts in the least distorted way possible and with whom he spent a relatively long time before the actual filming to order to gain their trust (among other things, he relocated to Calabria and adopted the local dialect). Thanks to that, the film is not an aloof anthropological study, but rather a view of the world through the eyes of characters, to whose rhythm of life the camera movement, or rather the rhythm of the narrative, is also adapted. Unlike a number of other veristic festival dramas, A Ciambra is a narratively masterful and extraordinarily dynamic film that shows that the legacy of neorealism is still (or again?) very much alive in Italy. Carpignano decidedly ranks among the emerging talents of Italian cinema who are worth keeping an eye on. 75% ()

Reclame

Galerie (21)