Dagboek (39)
FILMOVÁ VÝZVA č. 5 (na celý rok 2016)
Pretože dobrých filmov nikdy nie je dosť je tu ďalšia výzva od troch užívateľov, pravidlá zostali nezmenené. Čas na pozretie zoznamov je do konca roka. Celkové priemerné hodnotenie jednotlivých výziev som sa však rozhodol zmeniť, k priemernému hviezdičkovému pridávam aj percentuálne, ktoré sa mi zdá presnejšie, pričom povie viac.
10 filmov od hanagi 10 filmov od ambron 10 filmov od MontyBrogan
1. Kozí roh (****) 1. Sweet Smell of Success (****) 1. Tonari no Totoro (***)
2. Janek Vodnář (****) 2. Starred Up (**) 2. Mud (****)
3. Adelheid (*****) 3. Le Samouraï (***) 3. Tichá bolest (****)
4. Morgiana (****) 4. Rough Cut (***) 4. Pan Smith přichází (*****)
5. Mefisto (*****) 5. Nattevagten (***) 5. Colors (***)
6. Soumrak bohů (*****) 6. December Boys (***) 6. Taxi do Tobruku (****)
7. Vzpoura (****) 7. Nobi (***) 7. Sauna (***)
8. Rudovous (****) 8. 3 Idiots (***) 8. The Sunset Limited (****)
9. Kluci nepláčou (****) 9. Smrť pána Lazaresca (****) 9. Bolševikova slabina (****)
10. Spojenec (****) 10. Klopka (****) 10. Konkurenti (****)
Bonus: Tenkrát v Americe (*****) Bonus: Piesne z druhého poschodia (**) Bonus: Stand Up Guys (****)
Špeci bonus: Stalker (****)
1.12.2016 - Ukončenie filmovej výzvy č. 5. Piata výzva sa niesla v duchu rekordov čo sa hodnotenia týka, a to aj napriek širokej palete filmov. S výberom som bol spokojný, ani raz som nešiel pod 2 hviezdy, pričom dvojhviezdy boli len dve. Najviac ma oslovila užívateľka hanagi, ktorej výber filmov bol ešte lepší ako keby som si mal filmy vybrať sám a bol najlepší zo všetkých výziev vôbec - priemerné perc. hodnotenie jej výzvy: 86,67% a hviezdičkové: 4,33. To sa bude len veľmi ťažko prekonávať. Páčili sa mi všetky filmy, ktoré vybrala, najviac ale Mefisto. Druhé miesto patrí MontyBroganovi, ktorý ma previedol rozmanitým spektrom žánrov, anime nevynímajúc - priemerné perc. hodnotenie jeho výzvy: 75% a hviezdičkové: 3,81. Najviac ma oslovil Pán Smith prichádza. No a na treťom mieste skončil ambron - priemerné perc. hodnotenie výzvy: 59,09% a hviezdičkové: 3,09. Z jeho výberu mi vyslovene sadli len dva snímky, najviac Smrť pána Lazaresca. Ostatné ma moc neoslovilo. Celkovo som s touto výzvou nadmieru spokojný a vyzývateľom ďakujem.
Tour po Amerike 2016 - apríl, máj
Pravidlá sú jednoduché. Pozrieť si aspoň 20 filmov odohrávajúcich sa v Amerike. Pre tento krát som sa rozhodol venovať iba jednotlivým federálnym štátom USA.
1. USA (Georgia) - Heart Is a Lonely Hunter (****)
2. USA (Alabama) - Ako zabiť vtáčika (****)
3. USA (Alaska) - Hľadá sa mŕtvola (***)
4. USA (Kentucky) - V cudzej zemi (**)
5. USA (Illinois) - Bad boys (****)
6. USA (California) - Zodiac (****)
7. USA (Nebraska) - Chlapci neplačú (****)
8. USA (Louisiana) - Streetcar Named Desire (****)
9. USA (Texas) - Tajomstvo bratov MacCannovcov (****)
10. USA (New York) - Zlaté časy rozhlasu (****)
11.-12. USA (Utah) - Krvavý úsvit (***) Veľké ticho (****)
13. USA (Colorado) - Harvey (****)
14. USA (Minnesota) - Jednoduchý plán (****)
15. USA (Missouri) - Ten, kto dáva bacha (***)
16. USA (Arizona) - Temple Grandin (*****)
17. USA (New Jersey) - Garden State (****)
18. USA (Florida) - Scarface (****)
19. USA (Virginia) - Srdce v Atlantíde (***)
20. USA (Maine) - Silver Bullet (***)
21. USA (Connecticut) - Stranger (****)
Vyhodnotenie - 12.5.2016
Ďalšia vydarená akcia za mnou. V rámci Tour po Amerike som videl 21 filmov (1 nadplán), všetko filmy z USA rozdelené podľa jednotlivých federatívnych štátov. S výberom filmov som spokojný, mal som šťastnú ruku. Celkové priemerné percentuálne hodnotenie je 74,05%, hviezdičkové 3,57 - vôbec nie najhorší výsledok. Najviac ma oslovili Arizona - Temple Grandin, Louisiana - Streetcar Named Desire, Georgia - Heart Is a Lonely Hunter, Alabama - Ako zabiť vtáčika a Florida - Scarface. Naopak najmenej Kentucky - V cudzej zemi a Utah - Krvavý úsvit.
FILMOVÁ VÝZVA č. 4 (na celý rok 2016)
A pretože dobrých filmov nie je nikdy dosť, je tu ďalšia výzva od ďalších troch užívateľov. Rok je predsa dlhá doba. Pravidlo - pozrieť si 10 filmov (+ bonus), ktoré ti vyberie iný užívateľ. Systém zostáva rovnaký, do jednej výzvy beriem zoznamy od 3-och užívateľov.
10 filmov od Madsbender 10 filmov od eLeR 10 filmov od evulienka3
Rašomon (****) Ona (*****) Blood simple (****)
Citizen Kane (*****) Prerušený kruh (****) Final Cut (****)
Modern Times (****) Vojakova dívka (****) Piano (****)
Les quatre cents coups (****) Muž bez minulosti (****) Telenovela (****)
La Battaglia di Algeri (****) Mustang (****) Život Briana (****)
Biruma no tategoto (****) Wish I Was Here (****) Interview podľa van Gogha (****)
Slnko v sieti (*****) Tsunami: Následky (****) Láska na dva prásky (****)
The Best Years of Our Lives (*****) Mluv s ní (****) Kreuzweg (*****)
Il Vangelo secondo Matteo (****) Biele dlane (****) Čitaj mi z pier (***)
Andrey Rublyov (*****) Snowtown (****) Tajemství jejich očí (**)
Bonus: Kabinet doktora Caligariho (****) Bonus: Hľadanie Krajiny - Nekrajiny (*****) Bonus: Harvie Krumpet (****)
Špeci bonus: La Passion de Jeanne d'Arc (****) Špeci bonus: Sense8 (***)
Priemerné perc. hodnotenie: 83,75%..................................................77,08%.....................................................72,73%
Priemerné hviezdičkové hodnotenie: 4,33........................................................4,25..........................................................3,82
23.6.2016 - Ukončenie filmovej výzvy č. 4. Štvrtá trojica mojich vyzývateľov mi ponúkla širokú paletu filmov, ku ktorej väčšine ktovie kedy by som sa sám dokopal, za čo im ďakujem. S ich výberom som preto nadmieru spokojný, čo dokazuje i veľmi dobré priemerné percentuálne i hviezdičkové hodnotenie jednotlivých výziev. Na istotu vsadil hlavne Madsbender, ktorý mi do výzvy povyberal všetko samé staršie a dnes už kultové vecičky, z ktorých ma najviac oslovili snímky Andrey Rublyov a Citizen Kane - priemerné perc. hodnotenie jeho výzvy: 83,75% a hviezdičkové: 4,33. Druhé miesto patrí eLeR, ktorá mi vybrala také snímky, až som sa čudoval, že som si ich nepozrel skôr, priznám sa, pred niektorými som mal aj obavy a tak som ich odkladal. Avšak zbytočne. Až na seriál Sense8 ma nesklamal ani jeden, najviac sa mi páčili snímky Ona a Hľadanie Krajiny - Nekrajiny - priemerné perc. hodnotenie výzvy: 77,08% a hviezdičkové: 4,25. Tretie miesto patrí evulienke3, ktorá mi taktiež vybrala niekoľko vynikajúcich záležitostí. Páčili sa mi hlavne Kreuzweg a Final Cut - priemerné perc. hodnotenie výzvy: 72,73% a hviezdičkové: 3,82.
Project 52 Films by Woman (2016)
Počas jedného roka (52 týždňov) pozri každý týždeň aspoň jeden film od ženskej režisérky ... toto hnutie vzniklo z dôvodu zviditeľniť a dať viacej do povedomia ženské režisérky.
Ronit Elkabetz - Gett (****)
Andrea Arnold - Fish Tank (***) Red Road (****)
Claire Denis - 35 panákov rumu (***)
Lynne Ramsay - We Need to Talk About Kevin (***)
Lone Scherfig - Wilbur sa chce zabiť (****) Jeden deň (****) Škola života (**)
Sally El Hosaini - Můj bratr ďábel (****)
Kimberly Peirce - Chlapci neplačú (****) V službách vojny (***)
Jessica Sharzer - Speak (***)
Lynn Shelton - Laggies (****) Your Sister's Sister (***)
Nancy Meyers - Past na rodiče (*****) Milovať je zábavné (****) Stážista (****)
Kathryn Bigelow - Smrť čaká všade (****)
Agnieszka Holland - V tme (**) Úplné zatmenie (****) Europa Europa (****)
Susanne Bier - Spálené spomienky (***)
Barbra Streisand - Pán prílivu (****)
Annette Kristina Olesen - Malé katastrofy (****) Forbrydelser (****) Skytten (***)
Maggie Carey - Ako na to (****)
Sarah Polley - Take This Waltz (****)
Larisa Šepiťko - Vzostup (****)
Nicole Kassell - The Woodsman (****)
Sofia Coppola - Somewhere (***)
Mary Lambert - Cintorín domácich zvierat (****)
Libuše Koutná - Doktorská pohádka (****)
Nicole Holofcener - Zbožňujem prachy! (**)
Lorna Cook - Mustang (****)
Penny Marshall - Chlapci v mojom živote (***)
Shana Feste - Dar (***)
Valerie Faris - Ruby sparks (****)
Jen a Sylvia Soska - American Mary (***)
Kelly Reichardt - Old Joy (***)
Sarah Gavron - Suffragette (***)
Marleen Gorris - Antonia (****)
Hella Joof - Se min kjole (***)
Alice Nellis - Výlet (***)
Lake Bell - In a World... (**)
Jocelyn Moorhouse - The Dressmaker (****)
Anna Odell - Stretávka (****)
Jane Campion - Piano (****)
Pernille Fischer Christensen - En soap (****)
Mélanie Laurent - Respire (****)
Urszula Antoniak - Nothing Personal (****)
Leslye Headland - Milenci tých druhých (***)
Vyhodnotenie: Tak ďalšia veľká akcia za mnou. Tentoraz išlo o beh na dlhú trať, ale zohnať 52 filmov od žien - režisérok a za rok ich aj pozrieť nebol až taký problém ako som si pôvodne myslel. A aj keď priemerné hodnotenie nebolo ktovieako oslnivé, našlo sa tu niekoľko filmov, ktoré ma oslovili. Najviac ma milo prekvapil rodinný film od Nancy Meyers - Past na rodiče. To bola zároveň aj moja jediná päťhviezdička z celého projektu. Na druhú stranu však nebol ani žiaden odpad alebo jedna hviezda. Najhoršie hodnotenie boli dve hviezdičky (4x). Ostatné väčšinou samé 3-oj a 4-or hviezdy. S akciou celkom spokojnosť.
FILMOVÁ VÝZVA č. 3 (na celý rok 2016)
Rád by som podporil tento výborný projekt aj v novom roku. Preto som sa rozhodol vymeniť si zoznamy filmov s ďalšími užívateľmi. Pravidlo pritom ostáva nezmenené - pozrieť si 10 filmov (+ bonus), ktoré ti vyberie iný užívateľ. Mení sa len časový termín, oproti predošlým dvom výzvam mám na pozretie celý rok. Preto dúfam, že stihnem viac takýchto zoznamov. Systém nemením, do jednej výzvy beriem zoznamy od 3-och užívateľov.
10 filmov od emma53 10 filmov od kocicar2 10 filmov od kajda.l
Still Crazy (****) Montevideo, cesta za snem (****) Nevěsty (****)
After Fall, Winter (****) Bílá nemoc (****) Teče tudy řeka (****)
Wilbur se chce zabít (****) Jednoduchý plán (****) Na zlatém jezeře (*****)
Kukuška (****) Kupec benátský (****) Nine (*)
Red Road (****) Kluci na řece (****) Strach jíst duše (*****)
Pod sluncem (*****) Lolita (****) Jaro, léto, podzim, zima... a jaro (****)
Požáry (****) a Bůh stvořil ženu (***) Štvanice (****)
Tak jako v nebi (****) Enigma (***) Smoke (****)
Trade (****) Dalskabáty, hřísná ves... (****) Pohřeb v Berlíně (***)
Můj bratr ďábel (****) Zima za války (****) Vrásky z lásky (****)
Bonus: Kahaani (****) Bonus: Pelle Dobyvatel (*****) Bonus: Detroit Rock City (***)
Priemerné perc. hodnotenie: 79,09%...................................................74,09%......................................................73,18%
Priemerné hviezdičkové hodnotenie: 4,09..........................................3,91...........................................................3,73
20.4.2016 - Ukončenie filmovej výzvy č. 3. Tretia trojica mojich vyzývateľov mi ponúkla širokú paletu filmov, ku ktorej väčšine ktovie kedy by som sa sám dokopal, za čo im ďakujem. S ich výberom som nadmieru spokojný, čo dokazuje i veľmi dobré priemerné percentuálne i hviezdičkové hodnotenie jednotlivých výziev. Prvá priečka patrí Queen of drama - emme53 s priem. perc. hodnotením 79,09% a hviezdičkovým 4,09. V tesnom závese potom nasledujú kocicar2 - 74,09% a 3,91 a kajda.I - 73,18% a 3,73. Najviac sa mi páčili filmy: Pod sluncem, Pelle Dobyvatel, Strach jíst duše a Na zlatom jazere. Najmenej ma oslovil snímok Nine od kajdu, ale to súvisí s mojou vrodenou nechuťou k muzikálom. Na druhú stranu to má ale aj pozitívum - aspoň si môžem jeden muzikál odfajknúť.
Horror Challenge Tour (január, február 2016)
Skvelý nápad na ďalšiu Challenge Tour, tentoraz ide čisto o žánrovú vec. Pravidlo je pritom jednoduché. Za dva mesiace (január, február - r. 2016) si treba pozrieť aspoň 30 hororov, ktoré sú rozdelené do jednotlivých skupín:
Dekády - 50, 60, 70, 80 a 90-te roky
1. Moucha (****)
2. Spalovač mrtvol (****)
3. Halloween (****)
4. Lesný duch (****)
5. Sleepwalkers (***)
Wes Craven
1. Smrtiace woodoo (***)
2. Nočná mora v Elm Street (****)
3. Ľudia spod schodov (***)
4. Upír v Brooklyne (***)
5. Nová nočná mora (****)
Severná Amerika, Južná Amerika, Európa, Ázia a Austrália
1. Smrteľné zlo 2 (****)
2. Delírios de um Anormal (****)
3. Casa del fin de los tiempos (***)
4. Bakjwi (****)
5. Nech vojde ten pravý (****)
6. Múzeum voskových figurín (***)
eLeR
1. Uvnitř (**)
ostatné do počtu
1. Knock Knock (***) 13. The Green Inferno (***)
2. Temné tiene (****) 14. The Veil (***)
3. Nočná mora v Elm Street 3: Bojovníci zo sna (****) 15. Regression (***)
4. Nočná mora na Elm Street 4: Vládca sna (****) 16. La Herencia Valdemar (**)
5. Cintorín domácich zvierat (****) 17. Backmask (***)
6. Pikovaja dama: Čjornyj obrjad (***) 18. Podobizna (*****)
7. Pod povrchom (***) 19. The Harvest (***)
8. Macabro (***) 20. The Woman (****)
9. Tras el cristal (****) 21. Jeruzalem (**)
10. Kdo by se odvážil zabít dítě? (***) 22. Smutná balada o trúbke (****)
11. Hory majú oči 2 (***) 23. Lords of Salem (**)
12. Shivers (****) 24. Southbound (****)
Vyhodnotenie:
S celou touto tour som maximálne spokojný. Celkovo som videl 41 hororových snímkov, z ktorých ma vyslovene sklamali len 4 (Uvnitř, La Herencia Valdemar, Jeruzalem a Lords of Salem). Ostatné ma všetky niečím zaujali. Plné, päťhviezdičkové hodnotenie má síce iba jeden film - Podobizna, ale za sklamanie by som to nepovažoval. V tomto žánri nájsť niečo na plný zásah je náročnejšie ako pri iných. Priemerné hviezdičkové hodnotenie je: 3,42 - čo vôbec nie je zlý výsledok.
FILMOVÁ VÝZVA č. 2
Rozhodol som sa začať aj druhé kolo filmovej motivácie a inšpirácie pozrieť si filmy, ktoré som dlho odkladal, alebo filmy, ktoré dlho iba šumeli okolo mňa s tým, že som im nevenoval pozornosť. Dokonca roku je ešte času dosť, tak ďalších troch užívateľov hádam zvládnem.
10 filmov od Madsbender 10 filmov od peter12 10 filmov od ambron
Hugo (****) M (****) Inside Llewyn Davis (***)
Kagemusha (*****) Curse of Frankenstein (****) Bittersweet Life (****)
Postava k podpírání (****) Taste of fear (*****) Comet (****)
Batman Begins (****) Libido (****) Kiss me Deadly (****)
Sen to Chihiro no kamikakushi (****) Hlava 22 (****) On the Waterfront (*****)
Amour (****) Contraband (*****) Spring Breakers (**)
Ivanovo detstvo (****) Tri dni Kondora (****) Triedny nepriateľ (****)
Warum läuft Herr R Amok? (*****) Zaklínač koní (****) Före stormen (***)
Salinui chueok (*****) Deo Web-toon: Ye-go Sal-in (****) Nebraska (*****)
Kış Uykusu (*****) Behandeling (*****) Earth to Echo (***)
Bonus: The Tree of Life (***) Bonus: Skeleton Farm's Halloween (***) Bonus: White House Down (***)
Špeciálny bonus: Wrong (****) Špeciálny bonus: Invasion of the Body... (***)
16.11.2015 - Ukončenie filmovej výzvy č. 2. Aj moja druhá trojica vyzývateľov dopadla veľmi dobre, s ich výberom filmov som bol nadmieru spokojný. O prvú priečku sa priebežne bili Madsbender a s petrom12, nakoniec zvíťazil Madsbender s priemerným hviezdičkovým hodnotením 4,25. Peter 12 mal 4,08. Trojicu uzatvoril ambron s tiež pekným výsledkom 3,64. Najlepšími filmami sa stali: Taste of fear spolu so Zimným spánkom. Potom nasledujú filmy: Warum läuft Herr R Amok?, Contraband, Nebraska, On the Waterfront, Salinui chueok, Kagemusha, Behandeling a Ivanovo detstvo. Avšak aj ostatné snímky mali čo ponúknuť. Ďakujem všetkým vyzývateľom.
FILMOVÁ VÝZVA č. 1
Tak a je tu ďalšia filmová motivácia a inšpirácia pozrieť aj dlho odkladané snímky. Podstatou tejto výzvy je pravidlo, že jeden užívateľ druhému vyberie 10 filmov, ktoré musí do konca roka pozrieť.
10 filmov od eLeR 10 filmov od dr.horrible - KOALA 10 filmov od harfuska
Hafid (****) Paríž, Texas (****) Kult hákového kříže (****)
Síla country (****) She's Having a Baby (****) Tváří v tvář (*****)
Michael (****) Krátky film o láske (*****) Muž na měsíci (*****)
Môj brat Tom (****) Happy Birthday to Me (****) Julie a Julia (****)
Polytechnika (****) Al Calar della sera (**) Zabij mě 3x (***)
Klan lietajúcich dýk (***) Yeuk ji luen (****) Zmrzlá zem (****)
Hlas mora (*****) Savage Streets (***) Mroží muž (***)
Všade dobre, prečo byť doma (****) Ai no mukidashi (*****) Ježíš mě miluje (***)
Shake Hands with the Devil (****) Detention (**) Rango (****)
Ve jménu otce (*****) The Room (odpad!) I love you Phillip Morris (****)
bonus: Medianeras (****) bonus: Krehká identita (****) bonus: Šílení (****)
22.10.2015 - Ukončenie filmovej výzvy č. 1. Moja prvá trojica vyzývateľov dopadla veľmi dobre, s ich výberom filmov som bol nadmieru spokojný, hlavne s dámami. S medveďou výzvou to bol síce väčší boj, ale naproti tomu niekoľko filmových kúskov od medvedíka stalo za to. Víťazom priemerného hodnotenia zoznamu filmov sa stala užívateľka eLeR s priemerným hodnotením 4,09. V tesnom závese nasleduje harfuska s priemerným hodnotením 3,91. No a nakoniec je tu medvedík KOALA s priemerným hodnotením 3,36, čo tiež nie je výsledok na zahodenie. Najlepšími filmami sa stali: Ai no mukidashi spolu v tesnom závese s Hlasom mora. Potom nasledujú filmy: Krátky film o láske, Muž na mesiaci, V mene otca a Tvárou v tvár. Avšak aj ostatné snímky mali čo ponúknuť, ani jeden film vyslovene nesklamal, a to aj napriek zdanlivému odpadu. Cenná skúsenosť. Ďakujem.
Season Challenge Tour: august - december 2015
Ďalšia Challenge Tour pred nami. Tentoraz ide o beh na dlhú trať.
1.týždeň: 3 - 9. aug. Vertigo (*****) Povraz (****) Okno do dvora (*****)
týždeň s Alfredom Hitchcockom Psycho (****) Vtáci (****) Zběsilost (****) North by Northwest (*****)
2.týždeň: 10. -16. aug. Project Almanac (***) Frequencies (****) Ant Man (****)
týždeň so sci-fi filmom Primer (***) Vnútorný vesmír (****) Tron: Dedičstvo (***) Impostor (***)
3.týždeň: 17. - 23. aug. Cesta do krajiny Oz (***) Temný rytier (****)
týždeň s blockbusterm Fast & Furious 7 (****) Dead Poets Society (***) Lawrence z Arábie (****) Pomáda (****)
4.týždeň: 24. - 30. aug. Drsný Harry (****) Smrť na Níle (****) Špinavé ulice (***) Serpico (****)
týždeň s krimi/thrillerom sedemdesiatych rokov Návrat Ružového pantera (***) Vražda v Orient expresu (****)
5.týždeň: 31. aug - 6. sept.
týždeň v Bollywoode Milionár z chatrče (***) P.K. (****) Hisss (*)
6. týždeň: 7. - 13. sept. Manon od prameňa (****)
týždeň s najväčšími francúzskymi filmami Jean od Floretty (****) Amélia z Montmartru (****) Kráľovná Margot (****)
7. týždeň: 14. - 20. sept.
týždeň s japonskými režisérmi Yōjinbō (****) Kagemusha (*****) Sanjuro (*****) Ai no mukidashi (*****)
8. týždeň: 21. - 27. sept. Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou (****) Transport z ráje (****)
týždeň v Strednej Európe Kingsajz (****) Romeo, Julie a tma (****) Guľový blesk (****) Šílení (****)
9. týždeň: 28 sept. - 4. okt.
týždeň s romantickým filmom Polnočný bozk (****) Prázdniny v Ríme (*****) Wimbledon (****) Comet (****)
10. týždeň: 5. - 11. okt.
týždeň s obľúbenými filmami "otca zakladateľa" POMA :-) Sex, lži a video (****)
11. týždeň: 12. - 18. okt. Ani tieň podozrenia (****)
týždeň s filmom noir 40. a 50. rokov Sunset Boulevard (*****) Wrong Man (****) Diabolique (****) Cizinci ve vlaku (****)
12. týždeň: 19. - 25. okt.
týždeň s kultovými filmami Kids (***) Aguirre, the Wrath of God (*****) Kmeň Andromeda (***)
13. týždeň: 26. okt. - 1. nov.
Halloweenský špeciál Voskové muzeum (****) Stopár (****) Upír Nosferatu (****) Texaský masakr motorovou pilou (****)
14. týždeň: 2. - 8. nov.
týždeň s Rogerom Ebertom Casablanca (****) Kmotr (*****) Fargo (****) Bol som pri tom (*****)
15.týždeň: 9. - 15. nov.
týždeň s bojovým umením Drak prichádza (****) Legenda o opilém Mistrovi (****)
16. týždeň: 16. - 22. nov.
týždeň s čínskym filmom Zrada a pomsta (****) Cesta domov (***) Majster šarkanov (****) 惡戰 (****)
17. týždeň: 23. - 29. nov. Kapsy plné dynamitu (***)
westernový týždeň V pravé poledne (****) Butch Cassidy a Sundance Kid (***) Malý veľký muž (*****)
18. týždeň: 30. nov - 6. dec. Manhattan (****)
týždeň s Meryl Streep Madisonské mosty (*****) Kramerová vs. Kramer (****) Marvinova izba (***)
19. týždeň: 7. - 13 dec.
týždeň s filmom o dospievaní Bílý oleandr (***) Černý Petr (****)
20. týždeň: 14. - 20. dec.
týždeň s naj filmami zakladateľa Challenge Tour Lesné jahody (*****)Stvorení pre lásku (***) Pred úsvitom (*****)
21. týždeň: 21. - 27. dec.
týždeň s vianočnými rozprávkami Joyeux Noël (****) Velká vánoční jízda (***) Vianočná koleda (****)
Vyhodnotenie: Vďaka ambronovmu nápadu som videl 86 filmov, ktoré predstavujú prierez mixu rôznych žánrov a rôznych krajín pôvodu. Veľkú väčšinu filmov som hodnotil 4 alebo 5 hviezdami, sklamalo ma len mizivé percento filmov, dvomi hviezdičkami alebo odpadom som nehodnotil ani jeden film, jednou hviezdičkou len jeden snímok v rámci týždňa s Bollywoodom. Najviac som si užil hneď prvý týždeň s Alfredom Hitchcockom v rámci ktorého som videl 7 filmov, z ktorých som 3 snímky ohodnotil 5 hviezdami. Milo ma prekvapil aj týždeň s ambronom, kde som videl síce len tri filmy ale z nich dva boli zásahom do čierneho. Celkovo veľká spokojnosť s celou Challenge Tour a skvelým ambronovým nápadom.
Challenge Tour 2015 - apríl
Postupne si tu budem vytvárať zoznam filmov, ktoré mám v pláne v rámci Challenge Tour 2015 za mesiac apríl pozrieť. 30 dní, 30 filmov. Zoznam sa bude priebežne meniť a dopĺňať. Je to skvelá motivácia konečne pozrieť snímky, ktoré som už dlho odkladal.
1. Československo: Vyšší princíp...............................................plný počet ako hrom (Komentár, *****)
2. Kanada: Reflecting Skin............................................................80/100 (Komentár, ****)
3. Nemecko: Životy tých druhých..................................................80/100 (Komentár, ****)
4. Veľká Británia: Rivali..................................................................padol som na riť (Komentár, *****)
5. Japonsko: Okuribito...................................................................85/100 (Komentár, ****)
6. Čína: Tau ming chong................................................................65/100 (Komentár, ***)
7. Sovietsky zväz: Bojovali za vlast............................................75/100 (Komentár, ****)
8. Estónsko: Večný bojovník.........................................................40/100 (Komentár, **)
9. USA: Noc oživených mŕtvol (1990)..............................................70/100 (Komentár, ****)
10. Francúzsko: Twin Peaks..............................................................geniálne (Komentár, *****)
11. Nórsko: Max Manus..................................................................65/100 (Komentár, ***)
12. Írsko: Inside I'm Dancing.........................................................85/100 (Komentár, ****)
13. Švédsko: Persona....................................................................70/100 (Komentár, ****)
14. Dánsko: Naboer.........................................................................80/100 (Komentár, ****)
15. Luxembursko: Zvláštna farba sĺz tvojho tela...........ešte hodinu lietala sánka zo strany na stranu (Komentár, *****)
16. Taliansko: September Eleven 1683.......................................20/100 (Komentár, *)
17. Južná Kórea: So-won.................................................................plný počet ako hrom (Komentár, *****)
18. Poľsko: Jack Strong.................................................................70/100 (Komentár, ****)
19. Fínsko: Äideistä parhain...........................................................70/100 (Komentár, ****)
20. Slovensko: Dozvuky...............................................................60/100 (Komentár, ***)
21. Mexiko: Amores perros...........................................................80/100 (Komentár, ****)
22. Španielsko: Na dno vášne.......................................................75/100 (Komentár, ****)
23. Švajčiarsko: Slávici v klietke...............................................70/100 (Komentár, ****)
24. Rusko: Návrat..........................................................................80/100 (Komentár, ****)
25. Austrália: Phar Lap................................................................65/100 (Komentár, ***)
26. Rumunsko: 4 mesiace, 3 týždne a 2 dni...........................85/100 (Komentár, ****)
27. Tchaj-wan: Mina olin siin.......................................................75/100 (Komentár, ****)
28. Nový Zéland: V zajatí rýchlosti...............................................80/100 (Komentár, ****)
29. Rakúsko: Biela stuha..............................................................môj najlepší Haneke (Komentár, *****)
30. Argentína: Sudor frío..............................................................30/100 (Komentár, **)
Rekapitulácia: Pri výbere som mal šťastnú ruku, vyslovene ma sklamali len dva filmy: Argentína a Taliansko. Nečakane som bol štedrý na 5 hviezd, plný počet dostalo až 6 filmov, čo je v celkovom počte 30 filmov u mňa výborný výsledok. Na celkového víťaza Tour mám až dvoch kandidátov: Francúzsko a Luxembursko, popravde neviem sa medzi nimi rozhodnúť, tak sa o prvé miesto budú musieť podeliť :). Výborná akcia.
Moje najlepšie filmy za rok 2014 (poradie v skupine nezohľadňuje obľúbenosť)
Horor/Mysteriózne Fantasy/História Animáky
Pod zemou Noe Ako si vycvičiť draka 2
Medzi náhrobnými kameňmi Dracula: Neznáma legenda Mr. Peabody & Sherman
Zbav nás zlého EXODUS: Bohovia a králi Asterix: Sídlo Bohov
Dead Snow: Červený vs. Mŕtvy Hobit: Bitka piatich armád
Dráma/Thriller Sci-fi Komédia
The Frame Na hrane zajtrajška 22 Jump Street
Equalizer Úsvit planéty opíc Všetky cesty vedú do hrobu
Kód Enigmy Predestination Blended
Whiplash X-Men: Budúca minulosť Blbý a blbší sú späť
Americký ostreľovač Strážcovia Galaxie Divoké historky
E.A.Poe: Archa bláznov Interstellar Little Death
Prepadovka 2 Comet Kingsman: The Secret Service
Salvation Men, Women & Children
Písmo "Kurzíva" znamená víťaza skupiny. Filmy sa priebežne dopĺňajú.
Celkový víťaz za rok 2014: Hobit: Bitka piatich armád
Bolo to ale tesné, ťažké rozhodovanie. Rozhodoval som sa aj medzi Kódom Enigmy a The Frame. Nakoniec zavážil môj obľúbený žáner fantasy :). Víťazstvo o "prsia". V každom prípade ma budúci rok bohužiaľ podobná dilema nečaká.
3.kolo: Maratón hororových filmov - 26.1. - 1.2.
Aj tretie kolo hororového maratónu sa bude niesť v znamení rôznych hororových subžánrov a rôznej doby natočenia snímkov. Špeciálna úloha: pozrieť horor s mimozemšťanmi.
Videné snímky:
Gui si (2006) - Zaujímavé rozmotávanie príbehu okolo záhadného ducha chlapca s inteligetným vyvrcholením. Až na prvú scénu s kanadským fotoreportérom slabé hororové prvky a priemerná duchárska atmosféra. 65/100
Evidence (2012) - Jedna veľká čudnosť. Väčšina snímku sa námetovo tvári ako typický prírodný horor, kde partia kamarátov vyrazí na stanovačku do lesa plného bubákov alebo iných exotov. Koniec snímku je jeden veľký chaos kde človek nevie kde je sever. Akurát som pochopil, že sa v labákoch niečo vymklo spod kontroly. 45/100
Leviathan (1989) - Slušný, podmorský atmosferický horor staršej školy, vizuálne na báze Veci (1982), len o čosi slabšie. 75/100
Návrat do domu hrôzy (2007) - Slabá, málo desivá atmosféra, ale efektné mordovačky. Nevyužitý potenciál. 50/100
Gorgon (1964) - Zaujímavé rozpletanie príbehu, mrazivá atmosféra, skvelý herecký koncert dvoch legiend: Christopher Lee a Peter Cushing. 75/100
Invasion of the Body Snatchers (1956) - Špeciálna úloha splnená. Tento legendárny snímok o invázii mimozemšťanov ani po rokoch nestratil svoje čaro. Príbehovo prepracované, pútavé a miestami aj mrazivé. 85/100
Krvavá zátoka (1971) - Snímok zaujme prepracovanosťou deja a krimi zápletkou, v ktorej si nikto nemôže byť istý, že sa dožije druhého dňa. Ani vrah nie. Pridal by som na gore. 75/100
Frostbiten (2006) - Málo komediálne a málo hororové, sterilný film s pár svetlejšími scénkami. 40/100
Traveler: Vianočná pomsta (2010) - Úvod vypadá na dobrý mysteriózny thriller, koniec sa preklopí do hororového masakríku s pískajúcim pomstiteľom - tá lepšia časť. V. Kilmera by som ale vymenil, od hlavnej postavy som očakával viac, ani typovo mi tam nesedel, to už to radšej mohol zahrať Jon Bon Jovi. 65/100
Chained (2012) - Atmosferická lahôdka s výborným psychologickým pozadím hlavných postáv. Čakal som však väčší masaker, prípadne nejaké mučeníčko a možno aj trocha iný koniec. 75/100
Fairytale (2012) - Námet toho veľa neponúka, klasika - matku s dcérou terorizuje bezzubá mŕtva pani a chce späť svoje zuby. V rámci ošuntelého príbehu slabší priemer. 55/100
Ju-on: The Grudge (2002) - Od tejto ázijskej duchariny som čakal podstatne viac. Málo ľakavé, málo strašidelné, dejovo zbytočne komplikované a divákovi servírované v nudnejšej forme. 65/100
Pulz hrôzy (2006) - Námet aj keď uletený je celkom zaujímavý. Dobre sa na to pozerá, žiadna nuda, ale zase nejde ani o nič extra. Film na jedno použitie, ktorý rýchlo prchá z hlavy. 55/100
Tamara (2005) - Mám rád filmy, kedy looser zoberie svoj osud do svojich rúk a ide si za svojou pomstou. Naviac herečka bola fešanda. Chýbala však tomu väčšia porcia napätia. 60/100
Polibek upíra (1988) - Totálne uletený film, kde baví hlavne absurdnosť chovania hlavnej postavy. Cage sa tu herecky prekonáva, ale na priemer to aj napriek tomu nestačí. 45/100
Timber Falls (2007) - Príjemné hixplo o totálne strelených náboženských fanatikoch. Chcelo to ale trochu viac krvi a zatlačiť na nervy diváka prostredníctvom nejakého mučeníčka. Náznaky by tu boli, ale nič dotiahnuté. 70/100
Scarecrow (2013) - Mordovačka so strašiakom, napätie a atmosféra boli síce priemerné, ale zato to vydržalo celý čas. Škoda, že bubák bol tak neprirodzený a digitalizovaný, pripomenulo mi to Múmiu. 60/100
Wither (2012) - Čistá gore zábava, miestami tak trocha splatter. Prvá polovica je veľmi dobrá, ale neskôr stereotyp naháňačiek a bitky so zombíkmi začne trocha nudiť. Chcelo to pridať na atmosfére a udržať napätie po celý čas. 70/100
Evil Breed: The Legend of Samhain (2003) - Vyvražďovačka s nevyužitým atmosferickým potenciálom, so strašnými hereckými výkonmi a s pár úsmevnými momentmi. Celkovo snímok dýcha amatérčinou. 40/100
Týmto hororový maratón končím. Videl som 19 snímkov, pričom som sa snažil o prierez jednotlivými žánrami a dobou natočenia. Víťazom môjho súkromného hodnotenia je pomerne nečakane Invasion of the Body Snatchers (1956). V budúcnosti sa tejto akcie ešte rád zúčastním.
2.kolo: Maratón hororových filmov - 17.11. - 23.11. 2014
Rozhodol som sa dať aj druhé kolo hororového maratónu, dúfam, že sa mi toho podarí pozrieť viac ako minule. Špeciálna úloha: pozrieť horor s témou čarodejníctva.
Pozreté snímky:
2001 Maniacs (2005) - Vydarená hororová komédia s čiernym humorom a krvavými nápaditými mordami. Ako bonus pekné herečky. 70/100
Babadook (2014) - Veľké prekvapenie. Bubák síce nestál za veľa, ale čo snímok stráca na strašení, tak vrchovate získava na psycho dusnote a parádnej atmosfére. 80/100
Lunghi capelli della morte (1964) - Gotika s príbehom. Je tu všetko, od lásky, zrady až po pomstu. Špeciálna úloha splnená. 80/100
Night of the Scarecrow (1995) - Priemerný horor z 90. rokov. Motív strašiaka je síce zaujímavý a jednotlivé vraždy brutálne, avšak snímok sa mi zdal monotónny a jednotvárny. 60/100
Wishmaster (1997) - Výborné masky a zaujímavý príbeh zahalený do príjemnej mysterióznej atmosféry. Byť chamtivý sa nevypláca :). 70/100
Zombeavers (2014) - Uletený námet a práve preto som čakal aj viac srandy. Pri niektorých scénkach som sa však celkom dobre pobavil, ale bolo toho málo. 50/100
At the Devil's Door (2014) - Šedivé po všetkých stránkach. Na to aké to bolo nudné, nezáživné a atmosfericky priemerné mal snímok zbytočne zamotaný dej a k tomu ešte aj hlúpy koniec. 40/100
Exorcista (1973) - Pomalší rozbeh, ale dejovo dostatočne zaujímavé aby snímok bavil od úvodných minút. Samotná scénka exorcizmu bolo to najlepšie, čo som na túto tému videl. 85/100
Noc živých mŕtvych (1968) - Slušné napätie a vybudovaná atmosféra, kvalitu však uberá naivita a hlúpe chovanie sa postáv. 65/100
Henjelgwa Geuretel (2007) - Nepríjemná, znepokojivá atmosféra, ktorú živí záhada a tajomno okolo nezodpovedaných otázok. Inteligentný snímok, ale so slabšími hororovými prvkami. 70/100
Hellraiser: Inferno (2000) - Kriminálka s hororovými prvkami. Príbeh nenudil a našlo sa tu aj pár silnejších scén. Čistý priemer. 60/100
In 3 Tagen bist du tot 2 (2008) - Pekné prírodné scenérie, ale čo z toho, keď sa vo filme skoro hodinu nič nedeje? Nudné hľadanie kamarátky bez atmosféry a napätia robí zo snímku podpriemerný thriller, koniec síce trocha pritvrdil, ale na horor sa mi to zdá málo. 40/100
Blood Night (2009) - Veľmi zlý strih a hrozná práca so svetlom, jednoducho kamera nestála za nič. Vyvražďovačka síce nebola zlá, ale kvôli nezvládnutým technickým veciam to na priemer nestačí. 45/100
As Above, So Below (2014) - Horor ako remeň a atmosferická bomba. Bavil som sa od začiatku do konca, niektoré scénky riadne vystrašili. Jasná inšpirácia Danteho peklom. Plný zásah
Ouija (2014) - Podpriemerný, štandardný duchársky príbeh v ničom sa neodlišujúci od klasickej šablóny subžánru o postupnej likvidácii teenegerov, ktorí vyvolali zlého ducha. Navyše slabo zahraný a s podpriemernou atmosférou. Niektoré ľakačky však potešili. 40/100
Haunt (2013) - Podobných ducharín je celá kopa. Máme tu strašidelný dom s tajomstvom a zlého ducha, čo prenasleduje nájomcov. Šedivé a nezaujímavé, samotný bubák sa mi však celkom páčil. 2-3 ľakačky boli fajn. 50/100
Masks (2011) - Film má v sebe niektoré prvky gialla, ale nebolo to celkom ono. Niektoré momenty mi pripomenuli Suspiriu od Argenta. S atmosférou to bolo ako na hojdačke. V niektorých scénach celkom slušná, ale striedali sa s dlhými minútami nudy a nezaujímavosti. 60/100
Hnus (1965) - Polanského minimalistická štúdia postupného psychického rozkladu hlavnej hrdinky. 75/100
Moje sestra vlkodlak 3 (2004) - Najlepšia časť z trilógie. Som zaťažený na dobovú atmosféru a tá tu nebola najhoršia. K tomu trocha napätia, takže som celkom spokojný. 65/100
Kingdom Come (2014) - Námet očistca je niečo, čo mám rád. Škoda, že to bolo rozvedené do štandardného šablónového scenára. Na druhú stranu, páčilo sa mi, ako sa na konci z toho vykorčuľovalo. Masky tiež neboli najhoršie. 65/100
Týmto hororový maratón končím. Videl som 20 snímkov (presne podľa zámeru), pričom som sa snažil o prierez jednotlivými žánrami a dobou natočenia. Víťazom môjho súkromného hodnotenia je As Above, So Below (2014). V budúcnosti sa tejto akcie ešte rád zúčastním.
Maratón hororových filmov: 22.9. - 28.9.
Rozhodol som sa podporiť originálny nápad a zapojiť sa do hororového maratónu, preto v týždni 22.9. - 28.9. budem sledovať viac hororov ako je u mňa zvykom a moje ďalšie obľúbené žánre dočasne odsuniem trocha nabok.
Pozreté snímky:
Absentia (2011) - na úvod maratónu som nemal šťastnú ruku. Hrozne nudný, šedivý snímok, podpriemerná filmarina a chabé herecké výkony. 30/100
Evil Angel (2009) - jeden z mála hororov, ktorý má v sebe aj zaujímavý, inteligentný príbeh. Výborné ľakačky a skvelá atmosféra. 80/100
Stitches (2012) - horor s veľmi vynaliezavými mordovačkami a slušnými gore efektami, ladený do komediálnej roviny. 70/100
Grave Encounters (2011) - po dlhom čase FF lahôdka. Už dávno som nemal také príjemné mrazenie a nevychutnal si tak beznádejnosť situácie zúčastnených nešťastníkov. Škoda len toho otravného úvodu. 80/100
Vlkolak (1941) - špeciálna úloha. Nakoniec to nebolo tak zlé, ako som sa obával a tento starší snímok celkom prekvapil. Sú tu síce slabšie herecké výkony a horšia réžia, ale legenda o vlkolakoch bola po obsahovej stránke prepracovaná pomerne slušne. 65/100
Maska démona (1960) - excelentná gotika s výnimočne krásnou a pritom démonicky nebezpečnou herečkou. Snímok prepracovaný do najmenšieho detailu, výsledkom čoho je dusivá a ponurá atmosféra. Jednoducho legenda subžánru, ktorú treba vidieť. Jasný plný zásah, dal by som aj viac, ak by to bolo možné.
Tenebre (1982) - výborné giallo. Skvelá atmosféra umocnená vynikajúcou hudbou, tajomný vrah s nepríjemným hlasom, ľahké erotično a krvavé mordovačky. To všetko tu nájdete. 75/100
Halloween (2007) - pomerne vydarený remake kultovej Carpenterovky. Jednoduchý dej, zato však bohatý na akciu a mordovačky. Kvalitu však zráža slabšia atmosféra a priemerní herci. S odretými ušami nadpriemer. 70/100
Phantasm (1979) - slušná atmosféra s hudbou, ale príbehovo a herecky priemerné. 60/100
Hra na utrpenie (2008) - je tu pár scénok s veľmi dobrou atmosférou, ale dejová linka deliaca sa na tri časti, ktoré sa na konci pretnú ma moc nezaujala. Taký dejovo plochý, skladačkovo tváriaci sa mišung. 60/100
Cela (2000) - snímok so slušným thrillerovým pozadím a pár hororovými prvkami. Oceňujem aj peknú kameru a vizualizáciu. 70/100
Braindead - Živí mrtví (1992) - slovami ťažko opísať tento úlet. Jackson opäť raz dokázal, že mu nie je žiaden žáner cudzí, jednoducho pán režisér. Podľa mnohých ide o doposiaľ neprekonaný splatter. Toľko super hlášok v spojení s hektolitrami krvi nenájdete už nikde. Plný zásah.
Týmto hororový maratón končím. Videl som 12 snímkov, pričom som sa snažil o akýsi prierez jednotlivými žánrami a dobou natočenia. Víťazmi môjho súkromného hodnotenia sú jednoznačne Maska démona (1960) a Braindead (1992). V budúcnosti sa ešte rád zúčastním.
Moje najlepšie filmy za rok 2013 (poradie v skupine nezohľadňuje obľúbenosť)
Horor/Mysteriózne Fantasy/História Animáky
Mama 47 Roninov Ľadové kráľovstvo
Evil Dead Janíčko a Marienka: Lovci čarodejníc Krúdovci
I Spit on Your Grave 2 Liečiteľ Príšerky: Univerzita
Savaged Hobit: Smaugova pustatina
Raze Tajný život Waltera Mittyho
Wolf Creek 2 Jack, zabijak obrov
Zvláštna farba sĺz tvojho tela
Dráma/Thriller Sci-fi Komédia
Klub poslednej nádeje Svetová vojna Z Pawn Shop Chronicles
Vlk z Wall Street Muž z ocele To je koniec!
Carrie Hry o život: Skúška ohňom My sme Millerovci
12 rokov otrokom Ohnivý kruh Stážisti
Lásky čas Star Trek: Do temnoty Grudge Match
Najvyššia ponuka Nevedomí Mafiánovci
42 Riddick Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol
Špina Seolgug Yeolcha Cheap Thrills
Inevitable Defeat of Mister and Pete
Zvýraznenie znamená víťaza skupiny. Filmy sa priebežne dopĺňajú.
Celkový víťaz za rok 2013: Hobit: Smaugova pustatina
Moje najlepšie filmy za rok 2012 (poradie v skupine nezohľadňuje obľúbenosť)
Horor/Mysteriózne Fantasy/História Animáky
Sinister Hobit: Neočakávaná cesta Doba ľadová: Zem v pohybe
Chata v horách Snehulienka a lovec Neskrotná
Žena v čiernom John Carter: Medzi dvoma svetmi Cililing a tajomstvo krídiel
Would You Rather Paralelné svety
Ztracená brána Kráľovská aféra
Dráma/Thriller Sci-fi Komédia
Hon Hry o život Five Year Engagement
Divoký Django Atlas mrakov Terapia láskou
Perks of Being a Wallflower Looper Hašišbaba
Zem bez zákona Dredd Prci, prci, prcičky: Stretávka
Disconnect Juoppohullun päiväkirja
Celkový víťaz za rok 2012: Hobit: Neočakávaná cesta
Moje najlepšie filmy za rok 2011 (poradie v skupine nezohľadňuje obľúbenosť)
Horor/Mysteriózne Fantasy/História Animáky
Vec Harry Potter a Dary smrti - 2. Tintinove dobrodružstvá
You're Next Vojna bohov Macko Pu
Grave Encounters Hon na čarodejnice
Dráma/Thriller Sci-fi Komédia
Straw Dogs Zrodenie planéty opíc Bláznivá, hlúpa láska
Nedotknuteľní Real Steel: Oceľová päsť Princ a Pruďas
Drive Divide Vo štvorici po opici 2
Bojovník: Brat proti bratovi X-Men: Prvá trieda Ide len o sex
50/50 Všemocný Skús ma rozosmiať
Medzi vlkmi Vymedzený čas Mrcha učiteľka
Perfect Sense Zdrojový kód Hystéria
Obhajca Správcovia osudu Šéfovia na zabitie
Detachment Juan de los Muertos
Celkový víťaz za rok 2011: Divide
Moje najlepšie filmy za rok 2010 (poradie v skupine nezohľadňuje obľúbenosť)
Horor/Mysteriózne Fantasy/História Animáky
Insidious Harry Potter a Dary smrti - 1. Ako vycvičiť draka
I Spit on Your Grave Princ z Perzie: Piesky času Na vlásku
Primal Lovec trolov Toy Story 3: Príbeh hračiek
Stake Land Robin Hood Cililing a veľká záchranná výprava
The Reef Ip Man 2: Majstrovo víťazstvo Ja, zloduch
Tucker and Dale vs. Evil Ip Man 3: Nesmrteľný majster
Dráma/Thriller Sci-fi Komédia
Prekliaty ostrov Počiatok Kick-Ass
Čierna labuť Predátori Machete
Pochovaný za živa Láska a iné závislosti
Neporaziteľný: Vykúpenie Priestupný rok
Celkový víťaz za rok 2010: Submarino - drsná, atmosferická bomba zo severu
Ďaľší herci/herečky, ktorí sa nezmestili do profilu a ich pre mňa najobľúbenejšie filmy
Rufus Sewell: Tento herec má správnu charizmu, hlavne pre stvárnenie určitého typu historických postáv. Vynikajúci je v Pilieroch Zeme.
Mads Mikkelsen: Čo dodať? Jednoducho jedinečný, originálny, perfektný herec. Najradšej ho vidím v psycho-drámach (napr. Hannibal) a historických filmoch.