Streaming (1)

Samenvattingen(1)

Of hij deze keiharde misdaadfilm met komische ondertonen maakte als kritiek op de corruptieschandalen die Zuid-Korea de laatste jaren teisterden, weet alleen regisseur Kim Sungsoo. Ongetwijfeld werd hij erdoor geïnspireerd. Decor is de fictieve stad Annam, waar rechercheur Han Dokyung de smerige zaken opknapt van de door en door corrupte burgemeester. Misschien om de behandelingen van zijn terminaal zieke vrouw te kunnen betalen, misschien omdat hij zelf ook tot op het bot verrot is. Han heeft het druk. Om de winst op te strijken van een gigantisch vastgoedproject, gaat de burgemeester over lijken. Een hele hoop lijken. Han komt echter in het vizier van Interne Zaken omdat hij betrokken lijkt bij de dood van een collega en de verdwijning van een kroongetuige. Een eindeloze duisternis gevuld met kogels, messen, bijlen en mensen die om niks door het lint gaan, met als gids een misantroop die de wet moet handhaven maar het liefst de hele stad opblaast. (International Film Festival Rotterdam)

(meer)

Recensie (1)

EvilPhoEniX 

alle recensies van de gebruiker

Engels Asura: The City of Madness was one of my most anticipated Korean pieces of this year, no wonder such a stellar cast is rarely seen and the foreign reviews whispering about the grittiest story of 2017 were more than tempting, but in the end I have quite mixed feelings. It’s very well directed, no doubt about it, but the story didn't draw me in that much; the plot didn't appeal to me enough to make me go nuts and there’s too little action for my taste – though once it gets going it's very good. The finale in particular builds up to a decent climax and once the guys run into the house with axes the fun is taken care of, yet I wouldn't proclaim it the most brutal film of the year (Headshot was a level above). Woo-seong Jeong is once again flawless. I'll give it a weaker four stars for the segments I liked, but I won't dive into the film again. 70 % ()