Sweet Country

  • Australië Sweet Country (meer)
Trailer 1

Streaming (1)

Samenvattingen(1)

Australië, 1929. De Aboriginal Sam (Hamilton Morris) en zijn vrouw Lizzie (Natassia Gorey Furber) worden door hun baas, de vriendelijke predikant Fred Smith (Sam Neill), uitgeleend aan een net van het front teruggekeerde militair om hem te helpen zijn buitenpost te renoveren. Harry Marsh (Ewen Leslie) blijkt een bittere, gewelddadige man te zijn die hen met minachting behandelt. Wanneer Sam zich bedreigt voelt, escaleert de situatie in een schietpartij. Harry komt daarbij om het leven en Sam slaat met zijn zwangere vrouw Lizzie op de vlucht. Een posse onder leiding van sergeant Fletcher (Bryan Brown) achtervolgt de van moord beschuldigde Sam en zijn vrouw in de uitgestrekte Australische wildernis. (Cherry Pickers Filmdistributie)

(meer)

Recensie (2)

POMO 

alle recensies van de gebruiker

Engels This distinctive drama from the Australian outback gently and cleverly explores the issues of racism, culture clashes and justice. A highlight of the film is the thoroughly elaborate characters, with an unforgettable, understated performance by the non-actor Hamilton Morris. Surprisingly, Sam Neill’s character is the least developed. Sweet Country is a slow film for a viewer who likes to listen and explore, without music, whose function is taken on by atmospheric wind noise resonating through the dry desert scenery. Inserted cuts reflecting the characters’ emotional moments, or leading one to think about the storyline context, make the film different and exceptional. I got more from this film meditation than I had expected according to the majority rating on FilmBooster. ()

Goldbeater 

alle recensies van de gebruiker

Engels The Aboriginal Australians must endure the oppression from white settlers in an era when justice is a flimsy concept and everyone looks at it through their own glasses. The acting performance is excellent (Sam Neil and his singing!), but the views into the characters’ past or future are somewhat useless and the takes can prove quite lengthy at times, making the film slightly sticky in its pace. I’m glad this film exists because of its significant reach; nevertheless, it would gain by being a bit shorter. [KVIFF 2018] ()