Verhoeven Versus Verhoeven

  • Frankrijk Paul Verhoeven, cinéaste de la provocation

Samenvattingen(1)

Paul Verhoeven heeft in zijn bijna 50-jarige carrière steeds opnieuw het publiek weten te fascineren met films waarin de thema’s seks en geweld de hoofdrol spelen. Voor regisseur Elisabeth Van Zijll Langhout vormt Verhoevens eerste Franse film Elle het vertrekpunt voor een uitgebreide verkenning van het werk van de regisseur. In een interview blikt Verhoeven terug op zijn oeuvre, van Floris (1969) tot Turks Fruit (1973), en van Basic Instinct (1992) tot Zwartboek (2006). (Nederlands Film Festival)

(meer)

Recensie (1)

Prioriteit:

D.Moore 

alle recensies van de gebruiker

Engels I don't know Paul Verhoeven's pre-American films, and this documentary did not overly entice me with its teasers, however much praise they received. This is because there was praise about everything, because if sometimes something went wrong (Showgirls), it of course didn't succeed because people weren't ready for it and that they only appreciated it later. Well, in the case of Showgirls, the time, I think, hasn't come yet. But what do I know, maybe the creators have seen into the future. Otherwise, I liked the passage through Verhoeven's life, his complete beginnings... And then, of course, the parts about Robocop, Total Recall, Basic Instinct, and Starship Troopers, which are action films in my opinion. It's too bad that there was no mention of Hollow Man, which, in my opinion, will get its appreciation sooner than the aforementioned Las Vegas affair. ()